העולם הדיגיטלי נכנס לתחומים רבים, ובהם גם תחום התיירות. פתאום, אנו נתקלים בצ'אטבוטים. הם לא סתם תוכניות מתמחות באינטיליגנציה המלאכותית, אלא גם יכולים לשנות את פני התיירות והשירותים שאנו מכירים. אבל מה בדיוק הם הצ'אטבוטים האלו ומהם מטרותיהם? האם הם פשוט מספקים מידע, או שיש להם כוונות אחרות?
הצ'אטבוטים הם למעשה אפליקציות המתמחות בהבנת השפה האנושית ובאינטיליגנציה המלאכותית. הם מסוגלים לאסוף מידע על המשתמשים ולהבין את צרכיהם. מהם השימושים שעושים הצ'אטבוטים עם המידע הזה?
המידע משמש אותם למתן המלצות אישיות וליעוץ למשתמשים בתחומים שונים. Meta החלה להוציאה סדרת צ'אטובטים שיקראו פרסונות הם יפרסו לתחומים רבים כמו תיירות ,פיננסים ועוד . המטרה היא לגרום לנו להשתמש כמה שיותר באפלקציה ולצבור עלינו מידע . הצ'אטבוטים יהפכו לחלק בלתי נפרד מאיתנו. אך עלינו להיות מודעים לאיומים ולשמור על פרטיותנו בדרך נבונה.
מתן יעקובסון, מייסד דיגיטק 'השכלה פרקטית' בתוכנית הבוקר בערוץ 14 של עדן ועודד, מסביר על שילוב "צ'אטבוטים" בעולם הדיגיטלי ומפרט על האיומים והאתגרים הטכנולוגיים המשתלטים על התחום.