הצעד הראשון
הצעד הראשון שאתה צריך לעשות כדי להפוך ליזם דיגיטלי מצליח הוא לבחור את הנישה הספציפית שלך. זה סופר קריטי לבחור נישה שאתה מתחבר אליה ושאתה יודע איך לקשר אותה לעולם הדיגיטלי.
טיפ קטן: אתה לא צריך להמציא את הגלגל – חפש הזדמנויות שכבר קיימות בשוק ותנסה לתת להם את הטאץ האישי שלך…
יזמות דיגיטלית - הערכת הפוטנציאל
לאחר שבחרת את הנישה שלך, ערוך סקר שוק כדי לדעת מה הפוטנציאל של הרעיון שלך. לדוגמה: אם אתה רוצה להקים מנוע חיפוש ולהתחרות ישירות בגוגל – זה כנראה לא יעבוד, לעומת זאת הפוטנציאל שלך להצליח יגדל משמעותית אם תנסה להקים רשת שותפים חדשה עם ערך מוסף למשווקים.
שאל את עצמך: מי המתחרים שלך? (נתח אותם ותראה מה תוכל ללמוד מהם ומהטעויות שלהם) מי קהל היעד שלך? לאחר מכן נסה לנתח מהם הבעיות והצרכים של קהל היעד שלך ומה הפיתרון שאתה רוצה להציע להם? למה הפתרון הזה יותר טוב ממה שקיים כרגע בשוק? (אם קיים).
פיתוח השירות / המוצר
אחרי שאנו יודעים מי המתחרים שלנו ומי הקהל שלנו, אנחנו יכולים לגשת לשלב הבא, פיתוח השירות / המוצר עצמו.
לשם כך אנו צריכים להכין לנו תוכנית עסקית שתעזור לנו בחשיבה על השירות / המוצר ותלווה אותנו לאורך התהליך הזה.
התוכנית העסקית שלך צריכה לכלול את קהל היעד שלך, אסטרטגיית שיווק, תחזיות פיננסיות ולוחות זמנים.
אבל איך אני מגיע לקהל היעד שלי?
כדי להגיע לקהל היעד שלנו, עלינו ליצור נוכחות דיגיטלית חזקה במקום בו נמצא רוב הקהל שלנו ומשם להתפשט לשאר המקומות.
לדוגמה : אם הקהל שלי נמצא יותר במנוע חיפוש של גוגל ופחות בשאר המדיות החברתיות אז עלי ליצור בהתחלה אתר אינטרנט ולאחר מכן להמשיך להתפשט וליצור עמודים ברשתות החברתיות, וכן להפך.
כמובן שדבר זה תלוי גם באופי העסק ובשירות או המוצר שהוא מספק, אך ברוב המקרים התאמה למקור הקהל היא גם התאמה לשירות או המוצר של העסק.
האופציה הנוספת כדי להגיע לקהל שלנו היא דרך יצירה של קמפיינים ממומנים (מודעות / פרסומות) בפלטפורמות הפרסום השונות כדוגמת מטא וגוגל.
אם אתם במקום שאין לכם תקציב מדיה , תוכלו עדיין לקדם את עצמכם בצורה אורגנית וחינמית לחלוטין ע”י יצירת דפים עיסקיים במדיה החברתית ושיתוף של כמות תוכן איכותי בצורה סדירה, דבר זה ייצור מעורבות גבוהה של הקהל שלנו ויוביל תנועה איכותית וממירה (בד”כ) לעסק שלנו.
יזמות דיגיטלית - על מה חשוב לשים דגש בעסק שלנו?
כדי להבטיח את הצלחת העסק הדיגיטלי שלך, התמקד במתן שירות לקוחות יוצא דופן, תקפיד על מענה מהיר לפניות ובמתן מוצרים או שירותים באיכות גבוהה. על ידי התמקדות נכונה בחוויית הלקוח, תוכל לבנות בסיס לקוחות נאמן עם פידבקים שיגדילו לך את התנועה לעסק ועוד יותר חשוב את אחוז ההמרה בעסק.
לסיכום, להפוך ליזם דיגיטלי מצליח דורש עבודה קשה, מסירות ונכונות ללמוד. על ידי בחירת נישה ספציפית, עריכת סקר שוק, פיתוח תוכנית עסקית, בניית נוכחות של מותג במדיה חברתית, התמקדות בחוויית הלקוח ולמידה והסתגלות מתמדת – תוכל לעשות את הצעד הראשון להפוך ליזם דיגיטלי מצליח.